Tuesday, February 26, 2008

...Siapa Faizal Tahir di mata penggemar hiburan tanahair?...

Dah brape lama agaknye Faizal Tahir, Superman Malaya kite kene banned dari masuk TV erk? Brape lama lagi dia kene banned? aku pun tktau..Ok, apakah objektif aku post 2 video dari Youtube yang menunjukkan performance dari Faizal Tahir dan Mendua. U guys mesti dah tgk video2 tu kan? Mungkin aku dah outdated ntuk buka kisah ini again. Tapi tak best la klu tak dpt suarakan pendapat aku..hehehe..

These are few of the videos that i like. My fav la i guess. Performance consistent dari Mendua ketika Final Gangstarz last year bersama Faizal Tahir, dan jugak performance dari Faizal Tahir di final One in A Million, aku tak pasti tahun bile punye..hehehehe..

Aku baca comments yang diberi oleh viewers video itu sendiri dan aku teliti berita2 tentang kehebatan Faizal Tahir ketika beraksi di pentas. Silap langkah sket aje, dah kene banned 3 bulan (if i'm not mistaken la). Aku ni seorg yg busy ngan diri sendiri..chewahh.,jadi aku jarang tgk tv (sebenarnye bukan busy tapi aku mengalah ngan mama aku yg nak tgk channel tamil kat Astro) huhuhuhu...Berita mengenai ketidaksopanan Faizal Tahir ketika bt live performance kat 8tv mendapat bnyak perhatian ramai. Aku yg taktau ape2 ni, masuk internet search for issue yang diperkatakan itu. Hmm..Maybe dia nak bt Tiger Show kot kat situ..hahahah..Sorry, just kidding.

Takde masalah dgn performance Faizal Tahir. Dah lama aku tak tgk performance yang enjoy mcm tu. List kan pada aku nama2 artis yang bleh bt crowd jadi happening? List me at least one artist..Ada? Ada? Selain dari Anuar Zain yang bt suma org jerit histeria (termasuk aku, hehehe..) dgn kelantangan suara dia, Hazami dgn suara yang lunak, Mawi dgn aksi slumber dan suara jantan dia dan sape lagi? sape? Siapa lagi yang mampu membuat persembahan seperti Faizal Tahir?

Dia bukan la artis yang hebat, tapi kemampuan dia menarik mood crowd, the way dia move with the music and mcm2 lagi. Korang bleh lihat sendiri, setiap persembahan dia mendapat perhatian positif. Crowd enjoy dgn performance mantap Faizal Tahir. Namun, kesilapan kecil, terlampau taksub dgn diri sendiri, mula lupa diri dan keadaan. Nah! kene banned 3 bulan. Naya kan?

Salah diri sendiri ke atau salah org lain? Aku masih lagi ingt mengenai aurat lelaki dari pusat ke lutut, dan aku pasti yang Faizal masih lagi menutup auratnya. Juat bukak baju depan khayalak ramai. Lelaki la dia, come on. Get a grip guys. Dia lelaki. Takde salahnye bukak baju. Aku sendiri tak faham kenapa ada pihak amik pusing sgt hal tu.

Macam mane dgn artis wanita yang buka aurat dia? Bergaya, buat posing maut dlm majalah tertentu, nmpk lurah dendam suma, itu nak ckp camne? Takde org nak komplen pun? Heran tul aku..Takpe, hal tu akan aku highlight dlm post yang lain.

So now, wajarkah Faizal Tahir digam sebab buka baju in public? Memang la dah kene banned pun, tapi adil ke tak? Fikir-fikir la sendiri.

No comments: