Thursday, November 29, 2007

...Ada Ape Dengan Yusri, Atie dan Yus?...

Ape yang complicated sangat tentang hubungan seorang wanita dengan seorang lelaki..? Aku sendiri kurang pasti kenape bagi sesetengah pasangan, menghadapi masalah sehingga berlakunyer perpisahan..
One of my best frens, just called, bgtau tentang hubungan dia yang dah putus ngan awek dia..Ok, it's really complicated..Pasal misunderstanding, hot temper, ada org ketiga yang interfere. Aku sendiri rasa kesal sebab perkara sebegini berlaku..Sepatutnye perpisahan ini bukan la jalannya. Tapi kerana hasutan orang sekeliling yang mengambil kesempatan, jadi la camni. Tapi bukan salah sorang aje, pada aku dua-dua pihak mainkan peranan.
Kesempatan ini, aku cuba mengenali siapa kawan aku sebenar. Ini kerana pasangan tersebut sememangnye kawan aku sendiri, dan org yang terlibat pun aku cukup kenali. Aku cuba fahami situasi, aku dengar masalah diaorg, aku amati keadaan..Aku amik iktibar..
Selama ini, aku amat bersyukur, Tuhan berikan ape yang aku ingini, walaupun bukan dengan cara yang senang. Suma itu perlukan usaha, sabar dan cekal. Aku percaya hubungan aku dengan Anuar sedikit sebanyak dipengaruhi oleh keadaan kawan-kawan aku, keadaan semasa manusia keliling aku. Aku fahami keadaan mereka, aku cuba hindari kesilapan yang pernah aku lakukan..Aku cuba menjaga hubungan ini walaupun tak sempurna..Kerana rasa sayang, tanggungjawab pada hubungan selama 2 tahun ini. Pada aku, tak mungkin aku akan melakukan perkara yang sama pada seorg lelaki yang lain. Sayang pada sebuah perhubungan, aku pasti, kite akan dirahmati Allah.
Pada Yusri, adik aku yang manja, cekalkan hati adik..Akak faham keadaan adik alami skarang..Pada Attie, my lovely besfren, kenapa sampai sebegini jadinye. Kenapa perlu menerima huluran tangan org lain selain Yusri. Dan kepada Yus, ape yang kau buat salah beb. perbuatan kau seperti org yang menikam blakang kawan beb..Gua tak puas hati dgn lu beb..hmmm..Kita suma berkawan, kenape mesti amik kesempatan dalam persahabatan kite ni..Jangan kusutkan keadaan lagi..
Aku akhiri post dgn ini dgn rasa tidak puas hati, rasa kesal yang teramat sangat..hmm..

No comments: