Friday, November 16, 2007

...Come on, be friendly laaa...

It's been a while..hukhukhuk..how u've guys been? Is it ok? or not? Minggu ni aku sibuk install software baru for my 4 computer labs. Bleh tahan betul penatnyer..Maklumla satu PC nak install amik masa setengah jam..Bayangkan ada 104 biji computer keseluruhannya..Memang amik masa..sib baik makmal ada air cond..hehehe..
Today, aku dpt sekotak chocolate Ferrero Rocher from one of the instructor here..Company aku keje ni bagi training service to students..The instructor known as Madam Rebecca..She gave me the chocolate because of the favor i'd gave to her last few weeks. Aku ada tolong betulkan laptop dia yang problem skit tu..Ok, the point is bukan nak ckp aku leh repair computers, but..crite disebalik pertolongan aku tu pada dia..So, today, dia ada dtg bagi aku chocolate tu and menyatakan rasa senang dia pada aku, sbb aku tak kisah menolong dia..this is because, she said dat, there are few peoples of staffs dat she asked for help, and what she get is muka masam n very unpleasant act..Aku mula-mula tak faham ape yang dia cuba smpai kan..Tapi bile aku dengar betul2 penerangan dia, baru aku faham..hehehe..Camni, ada la once or few times, dia minta tolong staff admin company kitaorg ni, buatkan few important documents, but reaction yang dia trime dari staff tu suma agak negatif..Diaorg abaikan keje tu, and lebih suka melayan org yang pandai 'kipas bontot' diaorg...Aku faham kenyataan Mdm Rebecca tu..Actually clearly understand that...She's very upset with dat reaction, seolah-olah kite ni macam mngemis minta tolong..Aku sendiri bukan la seorg yang ramah dengan stranger, but aku lebih suka senyum pada seseorg yang aku jarang jmpe...Macam staffs Admin tu suma...Diaorg agak sombong dengan aku..Seriously, bukan aku cuba burukkan sesiapa..but i've been here for about 4 months rite now, takkan la diaorg still takleh nak sesuaikan diri dgn aku ni..Salah aku ke yang cuba berbaik, atau salah staffs yang pilih bulu tu..Mungkin la Mdm Rebecca kelihatan agak tegas, but pada aku itu bukan satu masalah, itu mungkin cara dia, atau gaya dia sebagai seorg instructor atau lebih tepat seorg lecturer..Aku pun tak faham kenape diaorg suma act like dat..Siapa diaorg ntuk berlagak sedemikian rupe..Come on la, kite keje satu tempat, why not keje dgn hati yang senang, tanpa rasa double standard, tanpa ada rasa tinggi diri..aku sendiri sebagai seorg yang baru, agak kekok dgn situasi sebegini..Bukan ape, aku ni dah la jenis kepala enjoy, bile dtg keje tgk staffs yang nak senyum pun kedekut, dah tentu hilang mood aku nak keje..sib baik la office aku jauh dgn office admin..kalau tak, mau botak kepala aku mengadap diaorg..No offence but guys, tolong ar improve sikap korang tu..Tak selama-lamanya org bleh tahan dgn sikap dingin kite..Everybody have their own limits, u know..Just have fun with ur surrounding, baru gempak...hehehehhhe...

No comments: