Tuesday, July 29, 2008

...Hari ni aku nak bebel...

Morning everyone..Maybe terlambat kot nak wish, sbb dah pukul 1103 minit pagi ikut jam computer aku la..hehehe..Hari ni bersamaan 29 Julai 08, bile ntah nak gaji? hehehe..Slepas ditimbang tara, diukur-ukur, di kira-tolak, aku dah decide ntuk terminate Streamyx service aku kat umah, geram jerk kan asyik problem, tggu technician pun bertahun-tahun baru nak dtg umah aku, jadi, aku amik keputusan ntuk buang aje service tu...Senang hidup..takde la rugi duit aku RM95 setiap bulan bayar bil ntuk service yg tkde. dah 2 bulan tau aku bayar tanpa penggunaan Streamyx..Hish..Mane ada org sebaik aku ni nak bayar bil free...ape la..

Itu bebelan aku yang pertama ntuk pagi nih..hehehe..Esok Israk Mikraj, mengikut perkiraan aku, Kedah sepatutnye cuti public holiday..Tapi dengar desas-desus office aku kene keje besok..Ape ke bende la diaorg ni..Hari tu masa Jubli Emas Sultan Kedah pun, diaorg tk bg cuti..Suma org pegi tgk Sultan Kedah berarak, siap ada gajah lagi...Aku plak kene keje, boring tul..Bile masa lagi la nak tgk Perarakan Beradat ni. Nak tggu 50 tahun lagi ke? hmm..Masalah tul company aku nih. Hehehe... Masalah-masalah pun keje jugak kan..hehehehe..

Itu bebelan aku yang kedua. Dah nak masuk tengahari nih..hehehe...2 3 hari yang lepas aku ada beli satu camera digital. tujuannye ntuk menambah harta peribadi aku. Walaupun camera tu kecik je, aku rasa puas hati sbb dpt beli dan jadikan salah satu dari barang peribadi aku. Sony Cybershot DSC-T2 color biru jadi pilihan aku. Comel, color pun cantik dan punye function yang menarik ntuk digunakan. Aku memang la tkde duit bnyak, cuma aku rasa, baik kite berhabis duit beli barang yang kite nampak, dari berjoli sakan, tapi by the end of the month, kite tak nmpk ke mane habisnye duit gaji kite..Chewah...Tapi camera ni berguna beb, mcm aku suka berjalan, suka pergi ke mane2 event, camera ni la aku gunakan ntuk rakam perkara2 sedemikian..hehehe..syok ape..jadi kenangan..

Bile aku ni dah sibuk nak bayar puasa Ramadhan aku tahun lepas punye, maknanye Ramadhan tahun ni akan menjelma September nnti..Aku tak bt persiapan ape lagi ntuk kali ni, tapi harap2 tidak menjadi masalah la..Family aku akan menyambut Ramadhan tanpa abah di sisi. Camne keadaannye, aku sendiri tak dapat bayangkan. hmm...InsyaAllah Tuhan akan cekalkan hati aku sekeluarga. Aminnn...

No comments: