Friday, August 29, 2008

...Bulan Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan...

Mengikut info dari wikipedia.com, Hari Merdeka is a national day of Malaysia commemorating the independence of the Federation of Malaya from British colonial rule.

Tahun ni kite celebrate ulang tahun kemerdekaan yg ke 51. Jadi, sebagai rakyat Malaysia, mak dan adik aku tlah menggantung bendera Malaysia dan bendera negeri Kedah sebagai tanda menyokong kewibawaan Malaysia di mata dunia. Hehehe..Kalau dulu arwah abah aku yg gantungkan bendera ni. Walaupun agak lewat, sbb semalam bndera tu baru naik..hhehehe...tapi ada inisiatif jugak tau..Memang betul la tahun ni bulan kemerdekaan Malaysia agak hambar. Mungkin disebabkan beberapa perkara. Aku pasti rakyat masih lagi tidak berpuas hati dgn keadaan Malaysia hari ni yang dilanda dengan pelbagai isu tidak menarik. Huru hara dalam dunia politik sedikit sebanyak mempengaruhi emosi rakyat. Mcm aku, aku seorg rakyat Malaysia yg skarang tidak lagi gemar menonton berita tempatan. Kenape? Sbb ada konfliks dgn isu politik dan kerajaan yg sedang melanda skarang. Takyah la aku nak ckp isu ape kan, sbb yg pasti suma org dah pasal itu..Lupakan aje suma tu bt sementara ok..

Ok, focus on me..4 post aku sebelum ni aku just letak video clips yg aku amik dari Youtube. Thanks to Youtube sbb sediakan service video post. Bukan ape, aku actually tkde masa nak posting crite pasal aku bulan ni. Aku ke Nilai 2 mggu lepas, aku jugak ke Ipoh mggu lepas. Aku akan critekan trip aku tu kemudian aje la, di post yg lain.

Bulan depan, 1 September 2008, InsyaAllah umat Islam akan menyambut 1 Ramadhan. Hari Isnin nnti. Puasa aku dah habis aku ganti, skarang tggu masa nak sambut Ramadhan aje. Kali ni pasti membawa kelainan sbb ketiadaan abah, dan adik2 aku dah makin meningkat usianye. Camne la Ramadhan kali ni. Slalunye abah ngan mama yg akan kluar beli kuih ntuk berbuka, kali ni sape la yg nak jalankan tugas tu. Dan slalunye abah yg akan jaga timing ntuk berbuka, melalui azan di surau taman kitaorg. Abah yg akan inform kitaorg whether it's time ntuk berbuka or not. hehehhe..Rindu pada abah yg teramat sgt..Takpe, moga Tuhan ada agenda yg baik disebalik pemergian Abah.

It's time for me to go. Punye la sronok bersembang dgn Mdm Azeera, sampai tak smpat nak habiskan post ni on time. I'll see ya soon....

No comments: