Tuesday, March 17, 2009

.:: Aku, Myself and Men Part I ::.

Pagi-pagi lagi dah kelam kabut, bukan ape, hari ni start Internal Audit. Dan kebetulan aku punye bahagian ialah antara auditees yang akan diaudit hari ni. Agak menakutkan betul. Walaupun ini internal audit saje, tapi ini first time bagi aku. Sib baik suma document dah ada, cuma tak updates dua tiga saje. Alhamdullillah la, takde la ape2 yg agak merunsingkan kerja aku. Auditors pun takde la formal sgt. hehehehe...

Ok, bukan nak bebel pasal IA dlm company aku. Tapi nak bebel pasal diri aku sendiri. Konflik di pejabat yang tidak putus-putus. Bekerja dalam kawasan yg 90% nyer adalah lelaki memang menguji kesabaran aku. Bukan ape, ntuk dipandang positif oleh mereka yang 90% ni, amatlah payah skali. Diri aku sendiri pun ada masalah dengan kaum lelaki, apetah lagi bekerja di keliling mereka. Aku sendiri pun taktau kenape aku begitu bermasalah betul dengan makhluk Tuhan yang sejenis ini. Tak faham betul la.

Bukan aku tak pernah bercinta, pernah...Tapi so far tkde la yg successful. Kalau ada, dah tentu aku dah kawin beranak pinak dah skrang. Kehkehkehkeh..Tapi buat masa ni, takde lagi calon yang datang mohon diadili, mohon kelayakan ntuk menjadi sebahagian dari hidup aku. Aku tak kisah sebenarnya, sbb itu bukan keutamaan ku buat masa ni. Orang tua-tua cakap, jodoh dan pertemuan di tgn Allah.. Aku berserah je ar.

Kalau aku kenang-kenangkan balik, bukan takde kawan lelaki, malah kawan lelaki aku lagi ramai dari kawan perempuan aku. Aku senang berkawan, namun tetap tidak jmpe lelaki yang serasi dengan minda dan jiwa aku. Paras rupa bukan la menjadi kriteria wajib. Memadai la lelaki yang bleh buat aku senyum setiap masa dan mampu menyayangi aku seadanya. Tak perlu la berpura-pura. Tapi, ntah la, smpai skarang Allah tak ketemukan lelaki yang betul2 sesuai ntuk aku yang camni.

Aku tak cun kot? Tu yang tkde sape berkenan tu. Hahahaha..lawak tul..takde maknanye la..Sejak kisah cinta aku yang ketiga tidak memberi perkembangan positif, aku makin lama, makin tidak selesa bersama lelaki. Ntah, jadi camne ntah. Bukan tak suke, cuma aku lebih gemar timbulkan konflik antara aku dan kaum Adam tu. Tak kire la sape-sape. Aku lagi suka bertengkar atau memberi 1001 jawapan yang tak pernah diaorg bayangkan. Hahaha..lawak gile. Aku yang dulu senang diajak berbual skarang dah jadi macam sarang tebuan, jgn la cube dijolok, silap2 kene serang dgn tebuan. hahahaha...Bukan niat aku nak jadi garang camtu, guys..cuma saje nak hiburkan hati. Nak redakan kekecewaan, nak kurangkan kesakitan jiwa dan emosi. Tu jerk..Tkde niat pun nak buat musuh dgn kaum Adam ni. Naya je diaorg. hahahaha..Tapi best gile dapat buat cmtu. Ngusik namanye..Jangan marah guys. Itu cara aku 'beramah mesra' dengan korang. Hahaha..
Crite kisah cinta aku dulu-dulu, memang agak mengelirukan. Kalau sesiapa yang kenal aku lama, pasti diaorg tahu sikap dan perangai aku yg sebenarnye. Seorg yang ceria, manja sket, suka bergurau dan mngusik, dan paling senang kongsi cerita dan idea2 gile. Pada yang kenal diri ini, pasti akan senaraikan lebih panjang. Itu secara ringkas aje. I know myself for what i am. hehehehe..Tapi aku skarang, dah jadi seorg yang pretending to be very 'garang', not prefer to smile and bnyak lagi la yg contra dengan sikap aku yang sebenarnye. 'Akak2' aku kat sini slalu sound supaya kurangkan sikap samseng aku ni. Kata diaorg, mungkin sbb garang dan samseng aku ni la, takde seorg lelaki pun berkenan kat aku. hehehehe...It's just funny when tkde sorang lelaki pun yg berani ntuk 'jinakkan' aku. hahaha..hmm...Pada 'akak2' aku kat sini, "Sorry sgt2, mungkin Allah letakkan jodoh saya di tempat lain, dan bukan di sini..."
Takpe, next post aku akan critekan gelagat lelaki atau kawan-kawan aku yang pernah aku kenal. Story best. Next time aje la, sbb skarang aku dah nak balik umah ni. Nak melayan Askar Jepun yg sorang kat umah aku tu. hehehhee..See ya...

No comments: