Friday, July 17, 2009

.: Aku dan Few Weeks Back ::.


Morning everyone..dah lama sebenarnye aku tak share crite dalam ni..Banyak perkara berlaku lately, smpai takde masa nak update blog yg tak seberapa nih. Well, hopefully u guys suma dlm keadaan yg paling best, happy dan bersyukur dgn ape yg anda dapat hari nih. Macam aku Alhamdullillah..aku ok jerk, happy jerk...cuma kelam kabut tu memang ada la..hahahahah...

Nak crite ape kali ni..mari kite flash back few weeks behind. Ape yg aku dah buat, lalui dan harungi. Mari kite start dgn pencapaian diri aku dulu..hehehe..Slepas bertungkus lumus, dgn bangganya aku gitau yg aku dah dapat lesen P kreta, hampir sebulan yg lepas la..Korang taktau betapa susahnye aku nak pass..slepas 3 kali fail bahagian II (bukit, parking ngan 3 pnjuru) tu..gile la...tapi kali ke 4 aku pass..yeah..yeah..

Diteruskan dgn pengalaman memandu slepas semggu dapat lesen, aku drive kreta ibu sbb adik aku yg kecik skali masuk wad, nak tggalkan kreta kat hospital memang cari nahas la sbb kes kecurian kreta kat hospital Sultanah Bahiyah ni makin meningkat..jadi aku bawa la balik ke umah, dan guna kreta ntuk ke ofis slama smggu..Alhamdulillah, aku tidak menerima sebarang hon dari kenderaan lain, tidak langgar tiang atau divider atau senang crite, cmne ibu bg aku kreta tu, cmtu jugak keadaannya bile aku pulangkan balik pada ibu..hehehe..terer tak? heheheh..Aku rasa bangga la dgn diri aku sndiri..Walaupun fail 3 kali, sib baik tak putus asa, kalau tak, memang tak merasa aku bawa kreta. Umo dah bnyak, lesen pun tkde kan, tak rugi ke cmtu..Skarang ni, saat ni..aku ada lesen P ntuk moto dan kreta...Lepas ni takyah nak ulang ke ILMU BARU ntuk amik test kreta dan moto lagi..yeah..yeah..sronok tul..

Itu dah cukup buat aku happy, tak kisah la aku ada keta ke tak..janji aku dah ada lesen..hehehe..syok..syok..crite pasal adik kecik aku tu..minah tu kene masuk wad dua kali..dlm bulan lepas aje..first masuk sbb kene athsma attack..lepas 5 hari kluar, dia masuk balik..hehehe..kali ni sbb ada kuman dlm paru-paru dia..smggu jugak dia kene dok dlm wad..aku pun turut la menjadi pengunjung setia hospital..ulang alik masa lunch ke hospital, pastu after work pun trus ke sana..sabtu ahad dah tntu seharian kat hospital, cuma tak tido aje kat situ..seram la...Mcm2 dgr, tambah skrang tgh havoc dgn kes Influenza A / H1N1 tu...aku dgr ada satu kes kat hospital tu..tapi dah tkde kot, budak tu baru balik bercuti dgn family dia di Thailand..just suspect je kot. Kecian beb, doktor suma kuarantin dia kat dlm khemah yg dibina khas jauh dari pesakit2 dlm hospital tu..Khemah tu diaorg buat kat tmpat moto parking blakang hospital tak silap aku. Aku pun tktau sebenarnye, aku pun dgr akak2 cleaner hospital tu crite..Pihak hospital pun dah amik tindakan ntuk pendekkan waktu melawat, dan kurangkan pelawat dlm satu2 masa dgn membenarkan hanya 2 pelawat saje pada satu masa. Takpe la, sebagai langkah keselamatan. Ok la tu kan..Tapi yg paling aku suka bile dok kat hospital ni, kafeteria dia memang best..suma makanan dia best2 termasuk la nasi campur...best gile la...heheehe...

Dalam pada sibuk2 ulang alik ofis-hospital- umah ni, adik aku yg no 2 tu, Aisy, dpt tawaran ke UKM Bangi. Further study kat sana. Kitaorg suma hantar dia ke sana awal pagi, melawat kawasan UKM dan best partnye dpt tgk rupe UKM cmne..sebelum ni aku tak pernah tgk pun. Yg aku pernah masuk dulu UPM, tu pun ada function ape ntah yg aku dan bebudak UiTM lain kene join. So far, registration process dia memang senang, walaupun kelam kabut sbb first time..tapi overall memang suma settle by kul 2 ptg..dah cukup 3 mggu la aisy dok sana skarang. So far dia tkde merungut ape2 lagi, so far tkde la dia nangis suh aku amik dia balik..hehehehe...

Michael Jackson mati, dalam pada aku sibuk2 tu, ada la berita menggemparkan dunia. Aku rasa sluruh dunia terkejut dgn kematian dia, tambah2 dia memang tgh sibuk buat latihan ntuk konsert This Is It dia. Dah ajal, nak buat cmne kan? Ermm..aku paling suka tgk kreativiti MJ bile menari dan buat video klip. Tapi apa pun, aku rasa Tuhan ada sbb buat cmtu..Mungkin MJ dah mnderita bnyak..sape tau kan? Dgn wajah yg ala2 Diana Ross, kulit putih yg pelik putihnye..dan keadaan yg kurus kering...ermm..pelik la dunia MJ nih..

Transformer Fever baru jerk lepas, aku rasa la..tapi org crite pasal movie kedua Transformer ni tak abis2 lagi...Aku dah tgk, memang best gile Transformer 2 - Revenge of The Fallen..Dari segi jalan crite, memang la tak logik, suma crite superhero dan crite yg seangkatannye ni memang tkde logiknye..Patut ke bile Superman terbang, rambut dia tak rosak skit pun..tak logik kan? takkan Superman pun pakai minyak rmbut kot ..tak logik kan? Batman plak, hebat2 dia dgn gadjet2 mahal pun, masih kene buli dgn The Joker yang tak cukup akal tu, siap bleh letupkan ex-girlfren Batman lagi..logik ker? hehehehe..Tentu la crite yg penuh dgn aksi CGI ni jugak tak logik. tapi sebaik2nya kite enjoy aje la, tkde pun suh korang percaya akan jalan critenye..Rugi la, bayar tiket mahal2, tapi korang bg comment mcm la ada crite aksi CGI cmni yg lagi best dari Transformer..aku brani bet punye yg tkde crite cmni punye canggih.

Oklah, bnyak crite, bnyak plak mengarutnye..see ya..

No comments: