Thursday, August 20, 2009

.:: Aku dan Internet ::.

Bila internet problem ni, tetibe je idea berduyun2 dtg yg bleh dikongsi dlm blog aku nih. Mane tak hangin cmni…Tu yg blog aku tak update lama tu jus because of the internet. Idea lari, ape pun tak dpt..Aku sndiri taktau kenape diaorg cipta internet, tapi bg masalah teknikal bile nak guna menatang nih. Kenape mesti nak cipta mende yg bleh bg masalah pada kite balik? Kenape? Kenape dunia ni kejam? Haaaa? Chewah, emosi plak sekejap..

Itu satu hal, masih lagi dlm mood nak marah kat internet nih..Aku ada dgr beberapa rakan sekerja bg cadangan ntuk guna Google Chrome (GC) sbb dia ckp access dia quite cepat dari Internet Explorer(IE). Bile dia nak load sesuatu page tu, cepat berbanding loading process browser lain. Jadi aku dgn yakinnya install GC ni kat computer office aku, memandangkan aku bnyak guna ntuk search info dan sometimes, it took hours to find one single info. Sehari dua menggunakan GC tkde la nmpak ketara sgt. Tapi lama kelamaan aku jadi sentap jerk..GC pun lebih kurang sama dengan IE..Ada satu masa, aku bukak dua2 skali, guess what? IE lagi cepat loading dari GC. Naik hangin jugak aku dgn keadaan nih..Dari segi interface, memang GC nmpk lagi canggih la, nak download files pun tak perlu dua tiga window. Tapi dari segi kelajuan, pada aku sama saje. Malah, IE lagi senang nak access even dlm keadaan line yg slow mcm siput. Sorry to say, tapi ini memang pendapat aku, aku yg guna, jadi aku yg rasa. Mungkin aku tak reti guna, dan mungkin jugak pendapat aku nih betul...kan?

Oh ye..sblum aku stop kat sini, mlm ni penentu sama ada besok atau hari sabtu kite mula start berposa ntuk tahun nih. tu sbb aku letak pic selingan tema Ramadhan. Hope u like it..Chewahh..Selamat Berposa ntuk suma Blogger yg akan berposa esok atau lusa..Itu saje ntuk petang ni..klu besok aku bleh curik line lagi..hehehehe..aku blogging lagi...

No comments: