Wednesday, December 29, 2010

.:: Aku dan .................. Part 2 ::.


Tatkala hujan turun kat Alor Star ni, aku dan adik laki aku dok concentrate tgk siaran langsung Final Piala AFF. Rasa gerun, ngeri, nervous dan geram berselang seli dgn rasa teruja nak tgk kemenangan ntuk skuad negara. Banyak serangan dan cubaan dari skuad Indonesia, dan sikap penjaga gol Malaysia yg suka kluar tangkap bola dan tinggalkan gawang cmtu aje. eh, betul ke ayat aku ni..Skarang, 2nd half dah start. Harap2 Malaysia ada pluang ntuk trus gasak dan menjaringkan goal. Takkan la takde pencapaian langsung ntuk team bola Malaysia tahun ni. Come on Malaysia, u can do it!

Dalam sibuk2 dgn Final AFF ni, jgn lupa pada persiapan anak2 dan adik2 korang ke skolah..Mggu depan je skolah dah bukak. Di sebelah utara, Ahad ni dah mula sesi persekolahan bagi tahun 2011. Aku punye adik nak masuk tadika KEMAS! persiapan dia, memang mendebarkan. Dok bayang cmne la keadaannya bile dia masuk class nanti. Aduhai..Macam aku kah dulu2? hehehe..Dulu masa masuk darjah 1, aku la org paling kuat melalak. Tak suka dengan skolah. Ntah kenape..Kata arwah maktok aku, aku kene sampuk! org dulu2..Allahualam..Menjelang pertengahan skolah rendah, seterusnya menengah dan UiTM, bnyak pengalaman hidup dan tentulah ilmu yg aku dapat. Kalau ingtkan balik, tak cukup cite satu post ni..Penuh dgn cite2 lucu dan seram. Takpe, len kali aje la aku kongsi.

Di shopping complex pun skarang penuh dengan promosi barangan persekolahan baik dari uniform, pencil box, bags, stokins ke botol air. suma ada dijual lengkap. Jeles plak aku tgk, sbb dlu2 tkde chance nak shopping camtu suma. Dulu arwah abah aku beli longgok aje, pastu bahagi sama rata dgn along dan amin. Alhamdullillah..berjaya jugak anak2 abah. Mesti abah bangga kan..

Enough about school. seram plak bile fikir2 balik. Tapi if bleh putarkan masa balik, aku tknak kot gi skolah lagi..huhuhu...boring kot..hehehe..tapi aku suka study, cmne tu? hehehehe.... Skarang tgh gile tgk drama Korea. Wahh...sronok tol aku. Mp3 player aku pun dah penuh lagi Super Junior, T-Ara, 2PM dan beberapa lagi artis korea. Pelik, walaupun kita tak faham bahasa diaorg, music yg diaorg bawakan temukan kita dengan negara diaorg. Nnti la nak kongsi few video clip yg contain lagu2 kegemaran aku, lagipun dah lama tak post video kan? hihihihi...

So, apakah resolusi 2011 anda? Frankly speaks, aku pun takde azam sebenarnye. Just looking forward to have a great and blessing life than this year. Tu jerk. Dan semestinya nak berblogging dengan lebih kerap. Nak cuba tukarkan penggunaan "aku" kepada "ein" iaitu nama panggilan aku. Supaya readers (ada ke readers ni? huhuhu) akan rasa blog ni lebih terbuka dan friendly la..Hopefully..

Oklah, sambil2 hilangkan nervous tgk final AFF ni, smbil berblog. Tgk, panjang jugak entry aku kali ni kan? hehehe...cukuplah kot ntuk malam ni..See ya!

No comments: