Friday, January 21, 2011

.:: Aku dan Incident Missing Ram ::.

Actually, gambo ni tkde kene mengena pun dgn entry aku kali ni..
Pagi ni agak kelam kabut bila ada InCharge (IC) bgtau, ada barang hilang dalam lab iaitu Ram 512mb. Terkejut dan gelabah jugak la pagi ni. Katanya, kalau buat report nnti libatkan bnyak pihak atasan. Cite punye cite, kita amik langkah informal investigation la..Senang jerk, gi cari instructor yg masukkan student dlm lab at that time. Aku pun dgn rasa takut ni, gi cari instructor tu, minta tolong dia tnyekan student dia just in case, memang betul2 amik. Instructor tu pun kelam kabut gi tnye student dia..

Dipendekkan cerita...ntah camne rasa tergerak hati nak pegi check balik lab yg kata barang hilang tu..Check punye check, tunduk, tonggek, meniarap..rupa2nya, menatang tu ada..di bawah laci salah satu meja kat situ. Aduhai..Rasa cam ada batu besar hempap kepala aku time tu. First thing came in mind is, camne aku nak gitau instructor tu, yg mende tu misplaced jerk, dan dah jmpe..Kecian student2 dia kene tuduh. Lepas inform pada instructor, the ICs, trus aku lari ke Admin, call Instructor tadi. dengan rasa kesalnya aku minta maaf. Sib baik la Instructor tu remain calm..Kalau tak dah tentu aku kene sembur. Alhamdullillah, sumanya kembali normal, cuma aku kesal, sbb jadi camni..sepatutnye diaorg check betul2..jgn main tuduh dan letakkan beban atas bahu org lain aje.

Note to myself too. Next time, be extra careful. Stand for what u believe! huhuhu..Itu cerita pagi Jumaat ni. Sib baik cuma dugaan kecil aje, sib baik jmpe balik Ram tu.

No comments: