Monday, April 14, 2008

Aku sekarang...

Dah lama actually aku tak bt post dlm ni..Rindu rasanye..nak meluahkan segala-galanye..Tapi masa tak mengizinkan plak..Ada masa aku free, tapi tktau nak post ape..itu yg lama tak update tu..But hari ni, mungkin ada perkara yang aku nak bualkan..

Kalau ikut calendar Malaysia la kan, hari ni 14 April 2008, kira dah cukup 4 bulan la arwah abah aku meninggal. Kehilangan dia masih terasa. Walaupun dalam keadaan sedih, aku sekeluarga masih lagi meneruskan kehidupan dengan harapan masa depan akan lebih baik dan menggembirakan kitaorg di sini. Setiap hari, setiap detik tak pernah kitaorg lupakan arwah abah. Kehilangan dia adalah satu perkara yang sememangnye kitaorg tak akan dpt lupakan.

We've moved on..Adik aku pun dah habis latihan Khidmat Negara dia bulan lepas, siap grad dgn pencapaian as the Best Shooter lagi. Skarang dia tgh menunggu panggilan ntuk menyambung pelajaran ke peringkat diploma. Aku harap sgt dia dpt melanjutkan pelajaran dia walaupun tidak begitu berkemampuan..Ape yg aku pasti, arwah abah mesti nak anak dia yang sorang ni dapat melanjutkan pelajaran. Minta2 la doa aku dimakbulkan..Result SPM dia pun cemerlang jugak. Takkan nak sia2kan result cmtu aje kan..Allahualam..

Mama aku meneruskan lagi kehidupan dia dlm kesunyian. Aku dan adik2 aku la yg skrang menghiburkan hati dia even aku tau yg dia masih lagi bersedih atas kehilangan abah. Aku tau, mama aku tu kuat orgnya..Seorang yang begitu penyabar, tabah dan sentiasa redha dgn ketentuan Allah. Aku ni je tak mewarisi sifat penyabar mama aku tu..hehehe..

Along aku a.k.a abg aku la, masih lagi meneruskan perjuangan dia ntuk menetapkan satu masa ntuk majlis kawin dia nnti. Aku tau kehilangan arwah sedikit menjejaskan niat dia ntuk membina masjid tu. Aku pun tau, dia sudah lama berkawan dgn tunang dia tu..Mane mungkin kuarga perempuan bleh menunggu lagi. Kecian Along. Tapi semalam aku dgr2, tarikh majlis kawin along sudah ditetapkan bulan Disember tahun ni. Alhamdullilah. Moga2 termakbul impian dia. Kak ipar aku tu cun orgnye..hehehe...Aku pun suke, walaupun kitaorg jarang berjumpe dan berbual..

Adik lelaki aku sekarang masih di awangan2..taktau masa depan dia, tapi dia punye keje tetap di 7-Eleven. Punye girlfren yang aku pun tktau sape dia, umo dah 24 tahun, dia pernah menyuarakan isi hati nak berkahwin, tapi aku rasa itu satu gurauan. bukan ape, dia masih lagi dlm cubaan ntuk berdikari..takkan dah nak kawin kot..Ape kes..Akak dia ni pun blum kawin lagi tau..hehehe...

Ibu dan nurul..Nurul makin membesar menjadi seorg yang begitu berdikari. Nakal dan pemahaman dia pada perkara yang dia lalui, amat aku kagumi. Sifat bijak dan tabah dia aku rasa extraordinary. Kehilangan abah, bukan satu permasalahan ntuk dia membesar, aku sekeluarga menyayangi dia lebih dari segala-galanye. Perhatian yang kitaorg berikan, memang luarbiasa..She's very lucky, but at the same time we are trying damn hard ntuk tidak bt dia terasa kehilangan arwah abah. Ibu, masih seperti biasa....

Itu perihal kuarga aku kini..Aku? Macam ni la, kesibukan di tmpat keje, walaupun tkde la sibuk mane, tetap kepenatan klu balik ke umah. Melayan Nurul satu kemestian, menghilangkan rasa kesunyian di hati ni. Aku masih begini, merasai sesuatu yang tidak ada, meneruskan kehidupan. chewahhh...ayat..hihihi..ermm..Dah 2 minggu aku demam, batuk dan flu, 2 kali aku gi ngadap doktor. Ubat pun dah berbakul telan, tapi tkde plak sembuhnye. aku pun heran. Jadi hari ni aku dpt idea mungkin demam aku ni ada klasifikasinye sendiri. Aku bukan deman campak, bukan jugak demam kura, bukan demam angin kus-kus, bukan jugak demam denggi..tapi aku demam kurang kasih sayang..hahahaha...kan? kan? Allahualam...

No comments: