Friday, November 7, 2008

.:: Aku, Oktober dan November ::.


Hari ni Jumaat, aku keje macam biasa. Hehehe..

Dah lama tak blogging, paling rajin pun aku post video clip dari seorg artis bernama Afgan, dari Indonesia. Korang tgk la post yg lepas tu. Aku? Ape crite? hehehee.. Ada crite -- bnyak crite.. Nak mula dari mane dulu? Ok kite start dari bulan lepas.
Oktober aku... 24hb yg lepas aku celebrate Birthday aku yang ke-25. Alhamdullillah, dapat la aku kek sebijik. Sedap beb..hehehe..itu jerk yang aku dapat. Slain seekor kambing biri-biri yang aku beri nama fiein. Match dgn kambing biri2 aku yg satu lagi tu. Besides dapat wishes dari kengkawan dan family aku sendiri. Adeq pompuan aku siap suh roomates dia nyanyi lagi bile tepat kul 12 tu. Aku tgh layan tido tu, tetibe kene dgr lagu Happy Birthday dia and the gang. Perghh..tpi takpe la, ingt jugak minah tu kat Birthday akak dia ni..huhuhu..
Dalam bulan Oktober jugak, sempat aku menjejak kaki ke Ipoh skali lagi, ntuk lawatan sehari. Dan sempat jugak la aku beli labu sayung ntuk mama aku. Biasa la, amik hati. Nnti senang2 bleh turun Ipoh lagi. Hari tu merata jugak aku jalan termasuk Dataran Gunung Lang, Taman Jepun dan bnyak lagi tempat. Sronok jugak hari tu. Keesokan harinya plak, aku ikut mama, ibu dan Along aku gi shopping barang kawin Along. Aku ikut bukan ape, just ntuk jadi babysitter Nurul je, budak nakal tu. Perghh..Rela aku shopping dari babysit budak nakal sorang tu. Penat seyyy....

Itu aje dlm bulan Oktober. Niovember datang tanpa aku sedar. Tup tup hari ni dah 7hb Nov. Minggu depan ada majlis perkahwinan Mamu aku a.k.a pak sedara tiri aku la tu. Aku amik cuti Jumaat dan Isnin ntuk majlis itu. Ape ntah aku nak bt bile tibe majlis tu nnti. Aku ni tak gemar sgt dgn majlis perkahwinan. Namun begitu, chewahh.. Undangan Majlis Perkahwinan kawan2 aku, tak pernah aku tolak. Kalau berkemampuan dan berkesempatan memang aku akan penuhi undangan. Kalau dah majlis tu jauh, pastu masa plak tak kene, memang sorry bnyak2 la kengkawan, memang aku takkan smpainye. Ape pun, doa semoga dipanjangkan jodoh dan bahagia smpai ke akhir hayat korang tetap mengiringi hari bahagia korang.. Amin...

Ape lagi nak crite? Ermm..Oh ye, my love story kan...? Ermm..Aku punye so called boyfriend secara rasminya telah berpindah ke Ipoh dan meneruskan hidupnya tanpa aku. Huhuhu..Tak tau la ape jadi dgn hubungan kitaorg, tapi nampak mcm dia dah tawar hati kat aku. Salah aku ke? Atau salah dia? aku pun tktau, tapi yg pasti kitaorg berpisah secara baik, dan aku masih lagi berharap kitaorg dpt baiki hubungan kitaorg supaya tiada rasa dendam dan kecewa di kemudian hari. Aku mcm biasa la akan sentiasa doakan dia bertemu dgn jodoh yg baik dari aku. Aku ni kejam orgnye kot. Hahaha...Yang pasti aku sentiasa berdoa supaya dia mendapat hnya yg terbaik. Dipendekkan crite, nak kata aku ni single pun tak, nak kata aku ni couple pun tak. Jadi dok tengah-tengah sahaja..hehehee...Allahualam....

No comments: