Wednesday, January 14, 2009

.:: A Walk To Remember oleh Nicholas Sparks ::.


Mungkin kepada suma yang pernah menonton filem romantik bertajuk "A Walk to Remember" mesti tahu yang sebenarnye filem itu diadaptasi dari novel yang sama tajuknya ditulis oleh Nicholas Sparks.
Aku peminat setia filem tu, pada mulanya aku cuba cari novel tu, tapi takde dijual di Kedah ni. Selidik punye selidik, aku dapat tahu yang novel ni dijual hanya di Kinokuniya Book Store di KLCC.
Actually buku ni dihadiahkan oleh akak angkat aku yang dok kat KL nun. Aku minta tolong pada dia ntuk belikan aku novel tu dan aku akan bayarkan balik duitnya, memandangkan kene buat online payment kena ada card crdt. Tapi akak aku cakap dia hadiahkan novel ni pada aku, sebab aku dah kempunan sangat nak dapatkan buku ni ntuk lengkapkan koleksi A Walk To Remember aku. Ye ar, aku dah beli CD, DVD dan skarang ni complete dengan novel tulisan asalnye. Sronok gile aku.
Ok, enuff about me..Novel A Walk to Remember berkisar mengenai kehidupan remaja pada tahun 1958. Lebih kepada imbasan semula oleh Landon Carter mengenai kisah cinta dia dengan Jamie Sullivan, gadis yang pemalu dan punye visi tersendiri namun sedang menghitung hari kematiannya. Kalau kite dah pernah tgk movie, dah tentu kite akan faham jalan cerita novel ini. Novel ini mengajar kite mengenai perasaan hormat antara org lain, cinta yang mendalam, dan kesedihan bile kite mengetahui org yang kite cinta akan pergi tinggalkan kite.
Banyak yang bleh kite blajar mengenai hidup dalam tulisan Nicholas Sparks ni. Kalau taknak baca, dapatkan DVD movie ni kat mane2 kedai CD dan DVD. Taknak cakap bnyak2 sebab movie ni tahun berapa ntah, masa aku masih di UiTM lagi tau, pastu novel ni dah tentu lagi lama la dari movie tu sendiri.

No comments: