Friday, October 9, 2009

.:: Aku dan Aku lah..sape lagi...hehehhee.. ::.

Ahhh...terlalu cepat masa berlalu, sampai tak sedar dah masuk bulan Oktober dan aku baru letak satu post pada bulan September..Kecian September, bnyak perkara yg berlaku pada bulan tu yg aku tak cite dan share dalam nih..Well sib baik ada Oktober...kire Oktober ni akan membantu September berkongsi cerita...hehehehe..tambah2 raya baru jer lepas kan..Jadi Oktober is here to catch up few things so we'll never miss a thing..kan?

Kite sambut Oktober dgn tragedi yang agak menyayat hati bile ada berlaku tiga bencana alam di tiga tempat yg berlainan..Iaitu gempa bumi di Padang Indonesia, Ribut Ketsana ni Filipina dan Tsunami di Samoa AS. Kalau aku salah tu, sorry la tapi aku rasa tragedi ni dah betul kot...Mengorbankan beribu-ribu mangsa di tiga buah negara itu. Yang paling sedih tu berlaku pada jangka masa yg lebih kurang sama. Mesti menanggung kerugian yang berjuta-juta kan, camne la mangsa yg terselamat nak hidup. Bertuah betul rakyat Malaysia ni..terselamat dari bencana, itu pun ada yg tak amik iktibar lagi. Mari la sama2 kite doakan kesejahteraan mangsa-mangsa bencana alam ini.
Oktober ni jugak, akan mencukupkan usia aku 26 tahun. hehehe..Tahun ni nak dpt hadiah ape erk? ewah..mcm la tahun2 lepas pernah dpt hadiah...hihihi...Azam baru? ermmm..takde lagi kot...mungkin juz cuba nak dptkan keje yg lebih baik dan gaji tggi sket lepas nih..ye ar, pengalaman keje dah cukup 3 tahun kan...kene ar ada kemajuan dari segi experience keje. Lagipun keje aku skarang tak tentu sambung kontrak ke tak kan..jenuh la klu tkde keje, sape nak byar bil PTPTN aku kan..hihihi..takpe la, moga2 Tuhan panjangkan umo aku dan murahkan rezki aku..Aminnn...

Bulan Oktober ni jugak aku akan attend kenduri kawin di JB. Harap2 sumanye berjalan dgn lancar..Tiket bus dah beli, tggu nak beli tiket balik ke alor star jerk. Jodoh kengkawan dah sampai, jodoh aku bile lagi agaknye? Let it be a surprise ok? hehehhee...

Highlight ape yg aku nak story nih..ermmm...oh ye..Sempena kite masih lagi berada dalam bulan Syawal ni aku nak susun la 10 jari aku, memohon kemaafan supaya berkat la puasa aku yg lepas ni, supaya tiada dendam antara aku dan kengkawan yg lain...Selamat Hari Raya ntuk suma..

Dalam post kali ni, aku letak gambo yg aku sndiri amik, gambo pelita yg aku pasang kat umah, smggu sebelum raya lagi. Ni first time rumah ni pasang lampu pelita cmtu..Punye la excited, sbb pelita ni aku pegi songlap kat umah Bak aku di JB..Masa tu aku pegi melawat Bak di sana la..hehehe...Beberapa shot dekat yg aku amik, almost buat camera digital aku bertukar jadi pelita digital..hehehehe..lawak la..masa ni tgh kelam kabut dgn Askar Jepun main bunga api. Memandangkan dia semput, kitaorg tutup mulut dia dgn face mask, sbb takut semput terhidu baru asap..hehehee..



No comments: