Monday, December 14, 2009

.:: Aku dan 3 Mimpi Pelik ::.

Last week, i had weird dreams 3 nite in a row. Ini bukan sebarang mimpi, tapi ini mimpi yg sebenarnye menjadi kenyataan keesokan harinya. Here is what happen on that 3 nites.

The first nite: Dreamt about one of the person that i knew. That person is on fire. Aku kenal org tu, dan org tu terbakar depan mata aku sndiri. Esoknye, u know what happen? Suratkhabar hari Ahad, Metro Ahad melaporkan kebakaran di pusat hiburan di Rusia yg lebih 100 org mati terbakar. Mula-mula tkde yg pelik pasal mimpi tu, mungkin itu hanya kemungkinan saje..Aku bgtau kat mama aku yg aku mimpi org terbakar dan related mimpi tu dgn berita yg kluar tu. Mama pun ckp mungkin kebetulan jerk. Ok, fine..the day when just nice. Sampai la ke malam tu..tido dan mimpi...

The 2nd nite: Dreamt about my car, Myvi tu terbalik upside down. Mula-mula mimpi adik aku bawa keta tu, pastu ada batu besar, Myvi tu jadi mcm terjongkit smpai dia terbalik..Tayar di atas, dan bumbung dia kat bawah. Mcm kura-kura2 terbalik, sebijik camtu..Tapi tkde ape yg pelik kecuali, that morning, kebetulan aku lambat bangun pegi keje, jadi smpat aku tgk Malaysia Hari Ini. The hosts tgh baca headlines newspaper ntuk hari itu la iaitu Isnin (I don't remember the date). buat for sure itu hari Isnin. One of the headline tu buat aku terduduk kejap. Tau berita ape yg kluar? Kes kereta terbang di KB Mall yg menyebabkan dua pelajar pompuan Masterskills meninggal dlm kemalangan tu. Kreta tu terbalik sebijik mcm Myvi aku terbalik dlm mimpi tu. Ape makna dua mimpi tu sebenarnye? Aku cuba tnye mama pasal perkara ni, mama pelik and she can't figure it out. Pegi keje dgn rasa bengongnye, sbb mimpi2 tu buat aku takut..Cuba tnye 2 org staff kat sini, tapi diaorg just berseloroh mungkin mcm Early Edition. Yeah guys, very funny...Thanks a lot..keje mcm biasa, bengong tetap bengong, balik umah cuba figure out what actually happen at KB Mall. Rupe-rupenye kreta tu rosak dan camne ntah bleh meluncur dan rempuh dinding parking lot trus terbang ke dlm ruang KB Mall tu. Upside Down...Malam tu aku dah gelabah nak tido...takut mimpi lagi..tapi dlm gelabah tu pun terlelap jugak akhirnya dan terus bermimpi...


the 3rd nite: Bangun pagi dah kelam kabut..Terlajak tido. Subuh pun ala Carte je..huhuhuu...Kelam kabut ke tmpat keje tapi still make it on time. hehehehe...Keje mcm biasa, tapi mimpi tetap mimpi..Kali ni mimpi air sungai yg bnyak...Short and simple punye mimpi. Aku ingat dah tkde ape2 dah...hari Selasa dan kene pegi keje, mkn, rehat, keje dan balik umah. Pas rileks dah salin baju, solat suma...aku duduk baca paper, sbb itu memang rutin aku setiap hari bile balik dari umah, paper kene ngadap hari2..Tibe2....terbeliak mata aku... 2 beradik mati lemas ketika mandi di tali air kawasan ladang kelapa sawit kalau tak silap aku. Terdiam sekejap kat situ..walaupun bukan sungai, at least ada related air jugak dan mati lemas.. Aku cite kat mama, mama ckp " ape jadi dgn anak aku nih?" itu jerk yg dia respon. Aku cuma senyum jerk. Menakutkan..


Tetapi dlm pada tu, Alhamdullillah just 3 mlm berturut je, malam seterusnye tetap mimpi tapi tkde kaitkan pun dgn ape yg jadi di sekeliling aku.


Mari kite fikir sama2. Ketiga-tiga mimpi tu, bagi clue pada ape yg jadi keesokkan hari nya. Ketiga-tiga kejadian tu, ada kemalangan jiwa. Ada kematian. Ape maknanye? Ape yg Allah SWT cuba tunjukkan pada aku? Bleh korang explain? Allahualam...

No comments: