Thursday, December 17, 2009

.:: Aku dan Sehari sebelum Awal Muharram ::.

Esok cuti Awal Muharram, yeah! Minggu depan, Jumaat jugak cuti Krismas. The next week pun cuti New Year. Best, best, best. Tapi yg tak best je, nak ke mane cuti hujung2 tahun nie. Takde idea langsung. Annual leave aku ada 2 hari lagi. Ape nak buat? Public holiday pun bersusun..klu ada plan holiday, best ar gak, kan...

Semalam, ayah kepada salah sorang kawan aku meninggal dunia. 3 hari dari tarikh abah meninggal 2 tahun lepas. Masa time lunch tu smpat aku singgah rumah dia yg kebetulan just around the corner. Berada di sana dalam 30 minit dan minta diri dgn tuan rumah sbb kne masuk office balik.

Hari ni, separuh dari masa office aku, aku kemas office. Maklum la bulan lepas kawasan ni di naiki air, banjir teruk jugak la, jadi barang2 computer suma naik ke atas. Rasanye skarang cuaca dah ok, cuma mendung dan hujan skali skala tu kira takde hal la..Rahmat Allah kan...Kemas punye kemas, smpai la clear..nmpak besar plak bilik aku nie. Dan dah tentu nampak kemas dan tersusun kembali. Walaupun kerap kali aku yg sepahkan bilik ni, tapi takpe la, aku sepah, aku simpan balik, tul tak? hehehehe..

Esok cuti Awal Muharram 1431, tkde plan ape lagi, memandangkan adik aku lari balik dari join camping di Pulau Pangkor. Ahad ni baru dia balik ke UKM semula. Itu aku tknak komen banyak. Budak kepala angin tu memang tkleh nak ditegur, nnti tsunami satu taman nih.

Sejak guna Facebook ni, bnyak masa aku ngadap tu aje, tkde lagi bukak Friendster, Myspace dan Tagged lagi. Tggal Facebook dan Blogspot aku ni aje.

Bulan yg terakhir ntuk tahun 2009, kalau di pandang ke belakang, bnyak perkara yg terjadi, peristiwa yg tak mungkin aku lupakan dan jugak kejadian yg cuba aku lupakan. Jauh berjalan, so far tahun ni aku sempat ke KL, Putrajaya, Ipoh, Penang dan Johor Bahru. Tahun depan tktau la kemane aku nak melangkah..Harap2 hujung tahun depan bleh ar aku bercuti kat mane2 pulau. Spend time alone, enjoying the view. Wahhh..mcm best aje..Tapi tkpe, itu tahun depan kite cite. Tahun ni tak abis lagi. Ada hampir 3 mggu lagi ntuk kite melangkah ke tahun 2010.

Hati sakit, otak pun sakit. Hari ni hari sakit aku. Tapi bukan fizikal sakit, tapi mental dan emosi yg sakit..Entah ape yg tak kene ntah..Aku pun tak faham. Sambung lagi next time..

No comments: