Thursday, December 31, 2009

.:: Aku dan 2009 ::.

Esok, 2010. Hari ni 2009. ape yang terjadi sepanjang tahun ini. Ape yg akan berlaku tahun depan. Kite taktau lagi, sbb masa depan adalah rahsia Allah. Plan for it, pray for it and work for it to happen. Aku? buat saat ini takde lagi rasanye azam tahun depan, ape yg aku inginkan selama ni dah pun tercapai. Lesen keta dan myvi sebijik. Alhamdullillah. Mungkin tidak mencacatkan 2010 aku sekiranye aku berharap dpt bertemu jodoh kot. Sket je la mengharap. Janji ada sumthing to work on next year rite? To look for the Mr. Right. Mari kite memandang ke belakang sebentar, menyusuri tahun 2009 tanpa perlu menyesal dgn ape yg telah kite tempuhi.

Januari - Sambutan 2009 lebih bermakna sbb keluarga aku trime sorang ahli baru iaitu Akak Ipar aku. Majlis perkahwinan pihak lelaki iaitu along aku, berjalan dgn lancar pada 24hb. Persiapan memang dah buat sejak awal lagi. Alhamdullillah suma berjalan dgn lancar.

Februari - Bermula episod baru dlm tahun aku bile aku register for lesen B2 dan D, joining 6 hours of ceramah KPP dan Ujian Berkomputer for the next week. Pastu join 6 hours theory and practical class 2 days in a row. This is when all my Annual Leaves burned. Aisyah's Birthday is in this month.

March - Mama's Birthday on 25th. 8 hours of practical class for both motor and car start this month. Di office, tgh sibuk dgn audit oleh Mr Lee and Sir Darshan. This is the month went i;ve got my L.

April - Birthday Nuar on 2nd and Along on 4th. Another Annual Leaves taken for QTi motor and car. Thank God i passed. Qualify myself to sit for JPJ test. My first JPJ test is on 23rd. Guess what, bahagian jalan raya i passed, but bahagian bukit and the rest, failed. Have to take the test again on dat part.

May - Starts with kematian Nani Salmah, adik bongsu Nani. Its Dafie's birthday on 12th. 2nd JPJ Test on 14th but failed again. Hmm..nervous maybe. Office's sport week. Watch X-Men Origin.

June - Banyak majlis kawin sbb mggu cuti skolah. My ex-collegue kawin, my family's fren , her sister got married. The 3rd JPJ test, failed, but the 4rd pass with flying colors. Thank God. Bulan ni jugak Nurul punye kesihatan jatuh merudum. Masuk hospital for the 2nd time after hantar Aisyah register kat UKM Bangi end of the month.

July - After struggle for the half year. bulan ni agak rileks sket, walaupun kelam kabut dgn persiapan ibu ntuk ke Lubnan, dan Nurul dgn appointment doktor pakar dia. Office macam biasa, tak bnyak keje pun.

August - Bulan untuk rileks dah abis. Betul la kite takkan tahu ape yg akan terjadi pada kite. Bulan nie dapat smggu off sbb virus H1N1 yg menyebar dah Malaysia. i've got my Myvi pun bulan ni gak, tapi hujung2 bulan la. Ramadhan starts.

September - Nightmare. itu aje yg bleh aku ckp..sesapa yg tau tu, dia faham la..Raya tak brape mggu je lagi. Ibu berangkat ke Lubnan on 14th September, a week before raya. Mamu dan Nani yg pegi hantar ke KLIA. Cuti raya 10 hari. Aisyah balik Kajang on 26th. For the first time aku raya tkde baju raya..sedih tul. But we all happy..Enjoyed.


Oktober - Lepas raya, sumanye ok belaka. My birthday this month. Riez pun sama, tapi dia punye 20hb. Nothing much, cuma bulan ni mood nak buat kek coklat dtg. 23rd skali lagi ke JB ntuk menghadiri majlis perkahwinan Yusri dan Liya, adik angkat aku. Comel betul tgk pasangan ni. Bila la tibe turn aku...hmm..Allahualam

November - Awal bulan disambut dgn ceria. I'd got my car back. Minggo-minggo on the road on 4th. Celebrate birthday amin on the 21st. Lain mcm biasa la.. Raya haji atau lebih dikenali sebagai raya korban on 27th. First time drive sndiri ke umah tokwan. Alhamdullillah sgt.

Disember - Life mcm biasa. Tkde yg best tentang my love story. Still dingin cmtu jugak. Hmm..Along (kwn Amin) kawin awal bulan ni. Contract keje pun extend lagi. Boring..Bulan ni gak nurul ada appointment dgn doktor. Her birthday too, 3rd Birthday.

There goes my 2009. Bnyak perkara dah jadi dan yg aku tak expect nak dpt pun, aku dpt gak. Alhamdullillah, rezki dan takdir yg Allah berikan pada aku sekeluarga. Tahun 2010 tktau lagi cmne...Sama2 la kita doa...

No comments: