Wednesday, August 11, 2010

.:: Aku dan Ramadhan Day One ::.


Ramadhan Day One: Semuanye nmpk mcm biasa. Mood berpuasa tu, tak smpai lagi. Namun, Puasa Itu Wajib. Mood dtg kemudian, mungkin sbb hari ni cuti umum, and then, di rumah hanya ada aku, Mama dan Amin. Jadi semangat tu sedikit luntur, tak cukup ahli keluarga.

Walaupun company bg cuti 3 hari, tanpa sebab. Yg first day tu tau la, Awal Ramadhan, yg lagi dua hari tu, taktau la kenape, bring to total 5 days cuti. Aku tetap ke ofis, ntuk buat keje. Wireless card baru dah smpai yesterday. Jadi klu tak siapkan mggu ni, jenuh la nak menjawab dgn bos. Jadi, ntuk tak ckp bnyak, kite buat aje la time cuti. Sib baik la aku tkde pakwe or suami ntuk ajak berdating. Kalau tak, mahu mengamok dia, tgk aku berdating dgn keje sndiri...huhuhuhu..

Lepas balik dari ofis, aku tolong mama masak kejap, sementara menunggu masa ntuk ke bazaar ramadhan lewat ptg sket. Di sini, waktu berbuka 15 minit before pukul 8. Agak lama menunggu, jadi ke Bazaar lewat sket pun takpe. Kali ni, kunjungan pertama di hari pertama berpuasa adalah di Bazaar Ramadhan Stadium Darul Aman. Pergghhhh...nak pitam aku bile masuk ke sana. Org ramai smpai sesak nafas dibuatnye. Esok punye destinasi taktau ke mane lagi. Tapi mission Ramadhan kali ni, kite nak buat kunjungan sebanyak yg mungkin ke Bazaar yg ada di Alor Star. Huhuhuhuh..Saje nak tgk kemeriahan Ramadhan.

Penat, kekenyangan dan mengantok..itu je yg bleh dirumuskan mlm ni. Esok, keje lagi..maybe masuk awal sket, supaya bleh balik awal dan cuci keta, keta dah macam tiang jamban bergerak dah rupenye..kecian..See ya..Salam..

No comments: