Sunday, August 8, 2010

.:: Aku dan Weekend ku ::.


Dua hari lagi kite nak sambut bulan Ramadhan. Cakap bnyak pun tak guna, sbb ni kan rutin kite setiap tahun. Tak sabar lak rasa nak sambut raya kali ni, sbb tahun ni totally different. Along dan family raya kat Kajang, Nurul and Ibu dah jadi strangers, Amin taktau la nak cuti ke tak kali ni, dan Aisy tak tentu balik bile sbb smpai skarang minah kecik tu tak beli2 tiket raya lagi..Aku dan Mama? setia di umah, terfikir2 sama ada nak buat ke tak, tour masjid ke masjid ntuk terawih kali ni..Just wait and see aje la yerk..

Ada satu artikel pendek yg aku baca, katanye umur 27 tahun ni adalah waktu paling kritikal bg perempuan. Tambah2 kalau time tu, kehidupan peribadi dan kerjaya tidak berjaya. Aku rasa betul la..sedikit tekanan. Tapi takpe, aku ada kerjaya yg agak ok la, cuma tang kehidupan peribadi tu agak tidak bleh membanggakan la..huhuhuh... Takyah la kite discuss pasal tu buat masa ni.

Weekend ni, aku abiskan masa dgn bekerja. Bos taktau, tkde sapa pun tau. Tapi memandangkan lab kene serangan virus, terpaksa la berkampung di dlm lab dua hari.
Hari pertama, aku format suma pc, dah clear, aku install wireless card..tapi malangnye kembali pada masalah asal..Dah try bnyak cara, last2 baru yakin yg wireless card tu la yg bawa masalah. Bile dah install, and restart berkali2, aku cabut wireless card tu, pc bleh start mcm biasa. haihhh..dah tentu2 la card tu yg kene virus. Tapi possible ke card bleh effected virus? agaknye bleh la kot.
Hari kedua, aku dtg ofis kali ni ntuk pastikan masalah yg ada. Confirm la wireless card tu la puncanye. Lepas swap dgn another wireless card, sib baik tak restart lagi. syukur Alhamdullillah..Problem solved. yiippiieee...Penat, tapi at least kite dpt detect puncanye..Esok siap la nak mengadap bos, report the problem and solution.

Taktau ape lagi nak dicerita. Susah tol nak focus typing bile ngadap TV ni..Itu satu, another problem is, sikap pelupa. Lately aku slalu lupa pada perkara yg aku ckp nak buat. Taktau la mane silapnye. Maybe terlalu bnyak berfikir, atau terlalu bnyak termenung, Allahualam.

No comments: