Friday, May 30, 2008

Sesudah Akademi Fantasia 6

Kite suma tahu yang Akademi Fantasia 6 (AF6) dah pun slesai, kite pun tau yang Stacy dari Sabah berjaya bergelar juara kali ni. Ringkas kan la ok, Riz di tempat kedua dan Nubhan di tempat ke 3. Toi dan Nadia masing2 di tempat ke 4 dan 5. Rezeki masing2 la kan..suma dpt hadiah, senang crite...hehehehe..

Aku melayan jugak konsert final AF6, tak semeriah final AF yang lain, tapi ada jugak la bestnye. Macam music arrangment oleh Ramli M.S. sedap betul aku dgr, membantu finalis bt persembahan yg best. Macam lagu baru Riz, Stacy dan Nubhan, music banyak membantu, sedap aku dgr. Persembahan diaorg kira all out la, puas hati la jugak tgk. Cuma crowded tak semeriah konsert yang lepas2..

Over all, ok la konsert final musim ni. Senang crite..

Lepas habis jerk AF6, muncul plak rancangan baru kelolaan Aznil iaitu Jangan Lupa Lirik. hehehe..macam2 la kan..

Ok, crite lain plak, kisah pelakon Anak Pontianak yang skali lagi menimbulkan kontroversi di mana gambo dia berpakaian sexy diedarkan dalam internet. Dah kluar paper Metro pun cuma aku jer lambat bg review pasal kes ni. Aku sendiri pun dah tgk gambo2 tu. So, feedback dari pelakon tersebut mengatakan bahawa gambo2 tersebut hanya ntuk simpanan peribadi sahaja. Ini bermakna, dia berpakaian sedemikian dan mengambil gambo hanya untuk simpanan peribadinye sahaja. Namun yang demikian, dia sendiri taktau ada pihak yang sengaja ntuk memalukan dia dan menyebarkan gambo2 tersebut di dalam internet. Itu kata dia la..Aku fikir punye fikir, aku selidik, baca, tgk serba serbi la, aku dpt satu conclusion la..

Iaitu...Ape yang aku faham dari info yang aku baca, pelakon tersebut dikatakan menyertai satu parti liar di mana dia berpakaian sedemikian yang kene dgn parti tersebut. i'm not very sure about that statement la, but ape yang aku pasti, memang dia berniat untuk memakai pakaian sedemikian ketika itu. Bukan ape, if betul la dia nak bt koleksi peribadi, kenape mesti berpakaian sedemikan dgn pose camtu di khalayak ramai? Kenape tak amik dalam bilik jerk, takde org, tkde sape tgk, tkde sape tau dan simpan sendiri2 jerk. Ini tidak, kenape mesti mengambil gambo untuk simpanan peribadi di public? kenape? Aku sendiri tak faham..

Apakah tindakan yang diambil oleh pihak berkaitan terhadap aksi lucah dan imej sexy pelakon tersebut? Adakah dia akan digam? adakah dia akan digantung dari pada muncul di mane2 kaca tv mcm Faizal Tahir itu? Apakah hukuman yang sepatut dia hadapi di atas sikap tidak menghormati agama Islam? Ermmm..? Kalau Faizal Tahir dikenakan tindakan, kenape pelakon ini tidak turut diambil tindakan? Sedangkan kite tau, Faizal Tahir tidak menunjukkan auratnye, tetapi si pelakon ni telah dengan bangganyer membuka aurat. Ape yang perlu kita lakukan sebagai seorang manusia yang beragama Islam? ermmm...Allahualam...

No comments: